Category: Kesihatan

Feed Subscription

Pelbagai masalah kesihatan yang akan dikongsikan. Semoga bermanfaat untuk mereka yang mempunyai penyakit diabetes, darah tinggi, kolesterol, parkinson dan lain-lain.

  • Ujian kesuburan dengan x-ray rahim

    Ujian kesuburan dengan x-ray rahim

    Petang tu Humaira teringat untuk bertanya tentang x-ray rahim kepada kawannya yang pernah buat. Kawan yang dikenali melalui fb group.  Humaira ada join group fb Trying To Conceive ...

  • Ujian darah sebagai ujian kesuburan, perlu ke buat

    Ujian darah sebagai ujian kesuburan, perlu ke buat

    Selepas  scan rahim dan dijelaskan oleh doktor,  Humaira diberikan temujanji seterusnya untuk buat ujian darah. " Ujian darah sebagai ujian kesuburan, perlu ke buat? " dengan muka ...

  • Apa kaitan berat dengan kesuburan?

    Apa kaitan berat dengan kesuburan?

    ( Pasangan yang berjaya menguruskan badan bersama-sama. Dulu gemuk sekarang dah kurus) Setelah sekian lama tak bertemu dengan kawan, akhirnya mereka bertemu juga di sebuah  cafe. H ...

  • Ujian kesuburan wanita melalui scan rahim

    Ujian kesuburan wanita melalui scan rahim

     (Gambar hiasan: Kalau scan kesuburan, nampak imej rahim tanpa janin) Kalau sebelum ini Umar yang berdebar-debar disebabkan ujian yang perlu dilalui. Kini tiba giliran Humaira mena ...

Ujian kesuburan dengan x-ray rahim

Ujian kesuburan dengan x-ray rahim

Petang tu Humaira teringat untuk bertanya tentang x-ray rahim kepada kawannya yang pernah buat. Kawan yang dikenali melalui fb group.  Humaira ada join group fb Trying To Conceive ...

Read More »
Ujian darah sebagai ujian kesuburan, perlu ke buat

Ujian darah sebagai ujian kesuburan, perlu ke buat

Selepas  scan rahim dan dijelaskan oleh doktor,  Humaira diberikan temujanji seterusnya untuk buat ujian darah. " Ujian darah sebagai ujian kesuburan, perlu ke buat? " dengan muka ...

Read More »
Apa kaitan berat dengan kesuburan?

Apa kaitan berat dengan kesuburan?

( Pasangan yang berjaya menguruskan badan bersama-sama. Dulu gemuk sekarang dah kurus) Setelah sekian lama tak bertemu dengan kawan, akhirnya mereka bertemu juga di sebuah  cafe.  ...

Read More »
Ujian kesuburan wanita melalui scan rahim

Ujian kesuburan wanita melalui scan rahim

 (Gambar hiasan: Kalau scan kesuburan, nampak imej rahim tanpa janin) Kalau sebelum ini Umar yang berdebar-debar disebabkan ujian yang perlu dilalui. Kini tiba giliran Humaira men ...

Read More »
Macam mana ujian kesuburan lelaki dijalankan?

Macam mana ujian kesuburan lelaki dijalankan?

Sambungan...... "Macam mana ujian kesuburan lelaki dijalankan ye?" fikir Umar sendirian sambil termenung. Hatinya tidak keruan. Nak tanya kawan...malu. Takut pulak orang lain tahu ...

Read More »
Period semakin teratur

Period semakin teratur

Sekarang Sarah berpuas hati sebab period semakin teratur.Masa bujang dulu Sarah tak pernah kisah pasal period. Selepas kahwin, baru perasaan yang period nya tak teratur. Ting tong ...

Read More »
Suami Isteri Punya Cerita

Suami Isteri Punya Cerita

Apa yang saya nak kongsikan hari ini memang penting untuk pasangan suami isteri terutamanya bagi pasangan yang dah setahun mencuba untuk mendapatkan zuriat. Bagi anda yang masih b ...

Read More »
5 Tips Kekal Kurus

5 Tips Kekal Kurus

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin (valid lagi kan ucapan ni... hehe) Masih terasa aura sambutan hari raya tadi bersama Master Lyna dan Master Zainul. Maca ...

Read More »
scroll to top